Az OTTHON

2014.11.04 19:49

Mit is jelent ez? Nem csak egy helyrajzi számot jelképez, annál sokkal többet. 

 

 

Az otthon ott van benned. Csak a hozzá tartozó dolgokat csomagolod ki ideig-óráig. Biztosan költözködtél már. Amikor elindulsz lakásnézőbe, borzasztó nehéz dolgod van. Saját magadat kell elképzelned egy idegen közegben. Igen, ehhez fantázia és nem kevés kreativitás is kell. 

Régebben nem nagyon értettem, miért mondják, hogy a konyha a lakás központja. Aztán elkezdtem sütni-főzni... Az illatok, az ízek. Igen. Meghatározzák az egész lakást is. Azt is hallottam, hogy a szeretetben fel lehet fedezni az etet szót. Amikor táplálni akarsz. Ez lehet, hogy amolyan női dolog és visszavezethető a kicsi babákra, a szoptatásra. Nem tudom... bár igen, inkább női, a férfiak máshogy fejezik ki magukat. Szóval. Nálunk nőknél ezért fontos a konyha, hiszen mi elég sok időt töltünk ott. Azt ugye mindenki tudja, hogy a lakást a nő teszi otthonná, a családi béke velünk kezdődik, hiszen mi fogjuk össze az egészet. Vagyis mi teremtünk egységet, mi "öleljük át" és tesszük családdá. Itt nem számít a vérrokonság, az mellékes dolog. 

Ezért különösen fontos, hogy bennünk béke legyen, harmónia. A mi energiánk határozza meg a lakás energiáját is. Biztos veled is volt már olyan, hogy "mehetnéked" volt. Amikor nem tudsz otthon maradni. Na ilyenkor van az, hogy benned, ott belül nincs rend. Olyankor engem sem érdekel semmi. Felkelek, összeszedem magam és már ott se vagyok! Felőlem lehetnek a ruhák szerte-szét, halmokban állhat minden. Csak szabadulni minél előbb... Jó, kávé és hozzá tiszta bögre tuti lesz...Majd jön egy fordulópont, amikor valószínűleg némi Encsi vagy Nati segítséggel rájövök, hogy mi is a baj. Itt már tudatosodik a valódi probléma... és így fel tudom oldani! Elkezdek rendet rakni, takarítani, pakolászni. Aztán még főzni is ;) Ahogy a lelkemben kezd megint helyre kerülni minden, úgy a lakásban is. Kölcsönhatás van. Szóval ha átjössz és rend van, akkor nyugodtan mond, mi baj, mert akkor épp toppon vagyok és nyitott rád :)

Nem számít, mekkora lakásban vagy házban élsz. Ez szokás és pénz kérdése. Az a lényeg, hogy amikor belépsz az ajtón, meglegyen az az "igen, itthon vagyok" érzés. Ahol önmagad lehetsz. Elbújhatsz a világ elől, ha úgy tartja kedved, vagy akár behívhatod a világot. Mikor mit szeretnél. Csak legyél rendben magaddal. Az sem baj, ha bal lábbal kelsz. Azt mondják az okosok, hogy van ilyen, sőt... lehet, hogy fenn van éppen egy traumád. Ez sem baj! Örülj neki! Mert akkor szembe tudsz vele nézni, helyre tudod tenni és akkor megint béke lesz :) Ez egy örök körforgás :))) Megoldasz egy problémát, kis pihi, aztán jön a következő. Csak tudd, ha valami fenn van, akkor az azért történik, mert eljött a pillanat, hogy meg tudod oldani. Mert mindig meg tudod oldani! Ott van benned az erő hozzá!

Ahol most lakunk, régebben nem nagyon szerettem ezt a lakást. Sötét volt, nem volt szimpi. Aztán tavasszal festettünk. Átrendeztük úgy, ahogy én azt eredetileg szerettem volna. Orsi barátnőmtől kértem szép mandalákat. Egy pár képet még ki is nyomtatott nekem. A saját ízlésemre formáltam és azóta más lett. Az egész lakás energetikája megváltozott! Mert kedvemre alakíthattam, már nem a lakás alakított engem, hanem én őt. Igen, teljesen más lett, olyan OTTHON. Azóta nem is vagyok "pucolós" :)))) Persze, szerencsém van abban, hogy Másik Felem rám hagyja ezeket a fejlövéseket. De valahol azt hiszem ő is jól érzi magát benne :)

Látod? Megint te vagy a lényeg! Te vagy a központ! Ha te rendben vagy magaddal, az az otthonodon is érződik-látszódik. Te teremted a saját valóságodat! Ott benn, a szívedben találsz menedéket... és ha ott meglelted amit keresel, a külvilágban is meg fogod. :))