"Ember, kelj fel!"

2014.10.17 18:40

Ehhez a témához rengeteg képet találtam a neten. De valahogy egyiket sem szeretném viszont látni az oldalon. Aki kíváncsi, meg tudja nézni saját maga. 

 

A krokodil nevű drogról van szó. Terjeng a facebook-on egy cikk, miszerint egy dunántúli lány alkarját kellett amputálni a drog mellékhatásai miatt. Erre természetesen rengeteg hozzászóló mondta a saját igazát. Ha elolvasod ezeket, látni fogod, hogy ki mennyire beszűkült látásmóddal rendelkezik. Azonnal ítél, holott a cikk semmi előzményt nem ír.

Hányszor hallottunk party drogokról, amikor olyan is kap anyagot, aki alkohollal is meg van elégedve? A legóvatosabb bulizó fiatallal is megtörténhet, hogy valaki drogot rak az italába. De itt most nem róluk van szó. Hanem azokról, akik valóban, "saját" választásuk miatt lettek drogfüggők. Mint minden függőséget, ezt is betegségként kell kezelni. Nem tudhatod, hogy te, vagy a környezetedben élők mikor sokallnak be? Amikor szeretnék tudatlanra inni magukat, kicsit kiszabadulni a mindennapokból. Talán ezen kéne elgondolkozni. Ne ítélj, mert nem tudhatod, hogy mi van mögötte! Próbáld megérteni, hogy mi vezetett idáig... Találd meg te is a saját felöltődési, kiszakadási lehetőséged. Van, akinek egy masszázs segít, van, akinek egy jó buli vagy vásárlás. Mindegy mi az! Csak találd meg azt a tevékenységet, vagy akár hobbit, ami neked segít kiszakadni egy kicsit. Ahol fel tudsz töltekezni, rendezni tudod magad és a gondolataid. Mert erre mindenkinek szüksége van. A lazításra :)

Alkoholista apával pontosan tudom azt, hogy milyen egy függővel együtt élni. Amikor betegként tekintettem rá, egész jól megvoltunk, próbáltam rájönni, hogy mi lehetett a kiváltó ok. Akkoriban 18 éves voltam, így nagyon sok dologra nem láthattam még rá. Voltak olyan fázisok is, amikor csak balhéztunk, vagy egymáshoz sem szóltunk. Őszintén kijelenthetem, hogy szégyelltem. A ház előtt ültünk a kocsiba akkori másik felemmel és egyszer csak nyílt a kapu és kisétált... Láttam a szemén, hogy megint piás és biztos voltam abban, hogy épp a kocsmába igyekszik. Még csak oda se köszöntem neki, lehajtottam a fejem... Tudod, ez a tipikus én nem ismerem... Nem gondoltam bele az ő helyzetébe, csak és kizárólag a sajátomat néztem. Azóta eltelt pár év... Az orvosok tüdőrákot diagnosztizáltak nála és ott, abban a pillanatban láttam, hogy feladta. Azonosult az alkohollal és a betegséggel. Saját magát azonosította a döntéseivel! Nem látta értelmét a harcnak. Egy évvel később meghalt. Az utolsó hónapot a kórházban töltötte, esélye sem volt rágyújtani vagy inni. Idővel kitisztult a szeme, megint a szeretet áradt belőle! Tudod, amit a kisgyerekek szemében látsz :) Nem várta el, hogy meglátogassam, egyszerűen örült annak, ha ott voltam vele :) Mennyire igaz az, hogy a szem a lélek tükre... 

Beszélhetünk itt karmáról, vagy bármiről. Csak ha akkor van meg a mai mentalitásom, azt hiszem ez nem így történik. A jelekre kellett volna figyelni. Mert mindig vannak intő jelek! Akkor kell beszélgetni, megérteni, nem pedig akkor, amikor már késő! Ne ítélkezz! Én is ezt tettem... :(

Visszatérve az eredeti témára. A kedves kommentelők sem akarnak valamivel szembenézni. Mert sokkal könnyebb hátat fordítani és azt mondani, hogy "drogos, megérdemli". El kell fogadnunk azt, hogy vannak gyengébb emberek, akiknek a mindennapok harcai egyszerűen soknak bizonyulnak. De mi emberek vagyunk, társadalomban élünk! Felelősek vagyunk saját magunk és mások iránt! Próbáljunk meg kicsit tapintatosabban élni, fogalmazni... Biztos az a lány is nézi a közösségi oldalt, olvassa a kommenteket. Egy földön fekvőbe ne rúgjunk bele! Remélhetőleg minden rendben lesz vele és leszűrte a megfelelő következtetéseket... Meg kell tanulnia mindenkinek felelősséget vállalnia magáért és a döntéseiért. Az a lány kapott még egy esélyt. Mindent újrakezdhet, újraértelmezhet.

Nem azt mondom, hogy te egymagad vagy felelős mindenkiért!!!! De ha látod, hogy valakinek segítségre van szüksége és neked módodban áll, akkor ne fordíts hátat!!!! A rossz döntései miatt nem lesz rossz az ember! Ugyanúgy ember marad, aki valamiért azt a döntést hozta. Minden helyzetből van kiút, minden döntést a visszájára lehet fordítani.

Hiszem azt, hogy az ember eredendően jónak születik. A család, a barátok, a társadalmi közeg formálja az egyént. Mindenkiben ott van a jóra való törekvés. Csak sajnos mostanság nem ez jön ki az emberekből... Valami elvitt bennünket a másik irányba. Ne az legyen a cél, hogy szentként élj. Csak legyél emberséges.  Teréz anya gondolatai nagyon is idevágóak... 2 kezed van. Egyik, hogy magadon segíts, a másik azért, hogy másokon.

Annyit kérek, hogy ne fordíts hátat! Ne a strucc-politika vezéreljen. Ha a saját környezetedre figyelsz és támogatod, akkor én hiszem, hogy te minden tőled telhetőt megtettél értük és magadért. Hagyd, hogy járják a saját útjukat, de add meg azt a bizonyosságot, hogy, ha kell, te bármikor ott vagy.